Marketing strategy of the Rembrandt brand on the Czech market

Thesis title: Marketingová strategie značky Rembrandt na českém trhu
Author: Sarkányová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Brudňáková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analýza marketingové strategie značky Rembrandt na českém trhu a návrh možných zlepšení v jednotlivých oblastech marketingového mixu. Teoretická část vysvětluje marketingový proces, vedoucí k vytvoření a realizaci marketingové strategie. Praktická část nejprve představuje společnost Johnson & Johnson, vlastníka značky, a dále samotnou značku Rembrandt . Následuje analýza trhu, konkurence, spotřebitele a SWOT analýza značky jako kroky nezbytné před samotnou tvorbou strategie. Marketingová strategie značky je popisována z hlediska jednotlivých prvků marketingového mixu,dílčí části obsahují náměty na zlepšení.
Keywords: marketingový mix; Johnson & Johnson; značka; analýza; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of the Rembrandt brand on the Czech market
Author: Sarkányová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Brudňáková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is to analyse the marketing strategy of the Rembrandt brand on the Czech market and recommend improvement proposals.
Keywords: marketing strategy; analysis; marketing mix; Johnson & Johnson; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 1. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 29. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18369/podrobnosti

Files for download

    Last update: