Analysis of the satisfaction of employees of Telecommunication Company

Thesis title: Analýza spokojenosti zaměstnanců podniku z oblasti telekomunikací
Author: Kůstková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bedrnová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku spokojenosti zaměstnanců. Jejím cílem bylo zjistit a zhodnotit míru spokojenosti zaměstnanců obchodního oddělení společnosti z oblasti telekomunikací, odhalit faktory, jež spokojenost ovlivňují a následně navrhnout opatření, která by pomohla stávající stav zlepšit. Práce je rozdělena do tří částí. Nejprve jsou uvedeny cíle práce, předpoklady pro výzkum, stanoveny pracovní hypotézy a metody řešení. Následují teoretická východiska zkoumání pracovní spokojenosti zabývající se pracovní spokojeností, motivací a jejich vztahy a faktory, které je ovlivňují. Empirická část je věnována stručné charakteristice společnosti a respondentů. Analýza obsahuje popis a zhodnocení informací získaných pomocí elektronického dotazníku zakončená návrhy opatření pro zlepšení stávajícího stavu.
Keywords: Diplomová práce; Zaměstnanci; Spokojenost; Dotazník; Faktory ovlivňující spokojenost; Motivace; Analýza spokojenosti
Thesis title: Analysis of the satisfaction of employees of Telecommunication Company
Author: Kůstková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bedrnová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis is focused on issues of employee satisfaction. The aim was to identify and assess the level of employee satisfaction from the business department of Telecommunication Company, to detect factors that influence satisfaction and then to propose measures that would help improve the status quo. The work is divided into three parts. Firstly there are given the objective of work, the conditions for research, a working hypothesis and methods of solution. Than follows theoretical background examination of the satisfaction of working. It deals with the job satisfaction, motivation and their relationship and the factors affecting them. Empirical part is devoted to brief the characteristics of company and the respondents. The analysis includes a description and assessment of information obtained through electronic questionnaire ends by measures to improve the current state.
Keywords: Master's thesis; Motivation; Staff; Questionnaire; Factors affecting satisfaction; Analysis of satisfaction; Satisfaction

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 1. 2009
Date of submission: 15. 5. 2009
Date of defense: 28. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18354/podrobnosti

Files for download

    Last update: