Sustainability as an international business strategy

Thesis title: Udržitelnost jako strategie v zahraničním obchodě
Author: Hon, Kryštof
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Taušer, Josef
Opponents: Bajer, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce obhajuje hypotézu přechodu k udržitelnému rozvoji skrze využití manažerských a marketingových postupů v podmínkách svobodného trhu. Základní myšlenkou je využití změny preferencí spotřebitele ve prospěch šetrných výrobků jako obchodní příležitosti.
Keywords: Udržitelný rozvoj; Management změny; Mezinárodní marketing; Udržitelnost
Thesis title: Sustainability as an international business strategy
Author: Hon, Kryštof
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Taušer, Josef
Opponents: Bajer, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis defends a hypothesis of transition towards sustainable development through the use of management and marketing tools within free market conditions. The main idea is the use of changing consumer preferences in favour of nature friendly products as a business opportunity.
Keywords: Change Management; Sustainability; International Marketing; Sustainable development

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 1. 2009
Date of submission: 15. 6. 2009
Date of defense: 14. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18352/podrobnosti

Files for download

    Last update: