Brand Strategy of L'ORÉAL on the Czech Market

Thesis title: Značková stratégia spoločnosti L'ORÉAL na českom trhu
Author: Dudinská, Daniela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zapletalová, Šárka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom práce je, po charakteristike všeobecných teoretických východísk, popísať a porovnať stratégie značiek spoločnosti L'ORÉAL na českom trhu a pokúsiť sa o zhodnotenie positioningu a image vybraných z nich, a to prostredníctvom SWOT analýzy. V prvej kapitole práca vysvetľuje pojmy značka a strategické riadenie značky. Druhá kapitola sa zaoberá marketingovou komunikáciou a jej formami. V tretej kapitole je v stručnosti popísaná SWOT analýza a jej význam. Vo štvrtej kapitole je predstavená spoločnosť L'ORÉAL a jej postavenie na svetovom a tiež českom trhu. Posledná kapitola rozoberá značkovú stratégiu spoločnosti L'ORÉAL na českom trhu a podrobne popisuje štruktúru portfolia značiek, ktoré firma v ČR ponúka.
Keywords: marketing; marketingová komunikácia; stratégia; značka
Thesis title: Značková strategie společnosti L'ORÉAL na českém trhu
Author: Dudinská, Daniela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zapletalová, Šárka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je, po charakteristice obecných teoretických východisek, popsat a porovnat strategie značek společnosti L'ORÉAL na českém trhu a pokusit se o zhodnocení positioningu a image vybraných z nich, a to prostřednictvím SWOT analýzy. V první kapitole práce vysvětluje pojmy značka a strategické řízení značky. Druhá kapitola se zabývá marketingovou komunikací a jejími formami. Ve třetí kapitole je stručně popsána SWOT analýza a její význam. Ve čtvrté kapitole je představena společnost L'ORÉAL a její postavení na světovém i českém trhu. Poslední kapitola rozebírá značkovou strategii společnosti L'ORÉAL na českém trhu a podrobně popisuje strukturu portfolia značek, které firma v ČR nabízí.
Keywords: značka; marketing; strategie; marketingová komunikace
Thesis title: Brand Strategy of L'ORÉAL on the Czech Market
Author: Dudinská, Daniela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zapletalová, Šárka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this bachelor's thesis is to describe and compare individual brand strategies implemented on the Czech market by the company L'ORÉAL, and to attempt to assess the positioning and image of four brands selected from the company's brand portfolio, through a SWOT analysis. The first chapter explains the concepts of brand and brand management. The second chapter deals with the marketing communication and its forms. The third chapter briefly describes the SWOT analysis and its significance. The fourth chapter presents the company L'ORÉAL and its position in the world and in the Czech Republic. The last chapter examines the brand strategy of L'ORÉAL on the Czech market, and describes the structure of the brand portfolio in detail.
Keywords: strategy; marketing communication; brand; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2009
Date of submission: 1. 5. 2009
Date of defense: 16. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18291/podrobnosti

Files for download

    Last update: