Specifics of Entrepreneurial Environment of China Considering the Cultural Differences

Thesis title: Specifika podnikatelského prostředí Číny s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Author: Zikánová, Ivana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
První kapitola práce popisuje základní informace o Čínské lidové republice, o jejím vývoji, geografii a vlivu rostoucího počtu obyvatel na redistribuci. Druhá část se zabývá otázkou podnikatelského prostředí a jeho členění. Zaměřuje se na sociokulturní oblast, kde analyzuje kulturní dimenze dle Geerta Hofstedeho, a především na ekonomickou oblast, která zahrnuje mimojiné pohled na Čínu v kontextu světové ekonomiky, jakož i obraz Číny ve světové hospodářské krizi. V poslední kapitole jsou zaznamenány české společnosti, které expandují na čínský trh a je zde také vyobrazena celková perspektiva v oblasti mezinárodních vztahů a mezinárodního obchodu mezi Českou republikou a Čínskou lidovou republikou.
Keywords: podnikatelské prostředí; kulturní dimenze; kontext světové ekonomiky; Čína
Thesis title: Specifics of Entrepreneurial Environment of China Considering the Cultural Differences
Author: Zikánová, Ivana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
The first chapter describes basic information about the Republic of China, about its evolution, history, geography and the influence of the population growth to redistribution. The second part discusses a question of entrepreneurial environment and its segmentation. It focuses on the social-cultural area, where it analyzes cultural dimensions according to Geert Hofstede's analysis, and particularly meaning of the economic area, which includes the view of China in the context of the world economics as well as the picture of China in the world economic crisis. In the last chapter are mentioned Czech companies that expand to the Chinese market and there is illustrated entire perspective in the area of international relations and international business between the Czech Republic and the Republic of China.
Keywords: entrepreneurial environment; cultural dimensions; context of the world economics; China

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2009
Date of submission: 10. 5. 2009
Date of defense: 26. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18287/podrobnosti

Files for download

    Last update: