Corporate identity and corporate image of PRIM

Thesis title: Corporate identity a corporate image značky PRIM
Author: Janečková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Prokop, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma Corporate identity a corporate image značky PRIM se zabývá analýzou současné pozice značky PRIM na trhu náramkových hodinek v ČR se zaměřením na prvky její firemní identity a strategii jejího řízení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí pojmů firemní identita, firemní image, otázkou strategického plánování a strategického řízení značky. Praktická část obsahuje představení firmy ELTON, rozbor českého trhu hodinek včetně popisu českého zákazníka. Důkladně se pak zabývá hodnocením jednotlivých prvků firemní identity značky PRIM a strategií jejího řízení. Závěr práce je věnován souhrnu mých vlastních návrhů na zlepšení současné strategie značky a zamyšlení se nad možnostmi její expanze na zahraniční trh.
Keywords: repositioning; firemní identita; strategické řízení značky
Thesis title: Corporate identity and corporate image of PRIM
Author: Janečková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Prokop, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis named "Corporate identity and corporate image of PRIM" analyses the current position of brand PRIM on the watch market in the Czech Republic whereas the main focus is on the description of its corporate identity elements and the brand management strategy. The thesis consists of two main parts - theoretical and practical. The theoretical part defines the concept of corporate identity, corporate image, as well as strategic planning and strategic brand management. The practical part comprises of the ELTON firm's presentation and analysis of the Czech watch market including the description of typical Czech customer. The major attention is paid to the evaluation of PRIM's corporate identity elements and its strategic brand management. At the end of the practical part, there is a presentation of my own proposals for possible improvements of the current brand strategy and consideration of the possibility of expansion into the foreign market.
Keywords: repositioning; strategic brand management; corporate identity

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 1. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 10. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18241/podrobnosti

Files for download

    Last update: