Development of education in Kenya and Tanzania - selected topics

Thesis title: Rozvoj vzdělanosti v Keni a v Tanzánii - vybrané otázky
Author: Zieglerová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Němečková, Tereza
Opponents: Kašpar, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá problematikou rozvoje vzdělávání ve dvou afrických rozvojových zemích -- v Keni a v Tanzánii. Analyzuje vývoj a podobu vzdělávacích systémů, statistická data týkající se zejména počtu žáků na školách a gramotnosti. Dále jsou zmíněny některé způsoby financování vzdělání v těchto zemích. Cílem práce je zmapování situace ve školách a konstatování, zda došlo ke zlepšení stavu v počtu studentů.
Keywords: gramotnost; financování vzdělání; Keňa; vzdělávací systém; Tanzánie
Thesis title: Development of education in Kenya and Tanzania - selected topics
Author: Zieglerová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Němečková, Tereza
Opponents: Kašpar, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachalor's thesis is concerned in development of education in two african developing countries -- Kenya and Tanzania. It analyzes evolution and form of education systems, statistical data of enrolment and literacy rates mainly. Some ways of education financing are mentioned at the end. The object of the thesis is to map the situation at schools and to state if enrolment rates are better than several years ago.
Keywords: funding of education; literacy; education system; Tanzania; Kenya

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 1. 2009
Date of submission: 20. 5. 2009
Date of defense: 23. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18164/podrobnosti

Files for download

    Last update: