The impact of advertising on the image of chosen consumer products brands

Thesis title: Vplyv reklamy na image vybraných značiek spotrebných produktov
Author: Derenčényiová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zapletalová, Šárka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca skúma vzťah medzi reklamou a image ako súčasti značky. Teoretická časť približuje pojmy značka, reklama a nákupné správanie spotrebiteľov. Pomocou dotazníkového výskumu je potom v časti praktickej zhodnotená miera vplyvu reklamy, a sekundárne aj iných faktorov, na celkové vnímanie značky spotrebiteľom. Za predmet skúmania bola v tejto práci vybraná značka probiotických jogurtov Activia.
Keywords: spotrebiteľ; image značky; značka; reklama
Thesis title: Vliv reklamy na image vybraných značek spotřebních produktů
Author: Derenčényiová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zapletalová, Šárka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá vztah mezi reklamou a image jako součásti značky. Teoretická část přibližuje pojmy značka, reklama a nákupní chování spotřebitele. Za pomoci dotazníkového výzkumu je potom v části praktické zhodnocená míra vlivu reklamy, a sekundárně i jiných faktorů, na celkové vnímání značky spotřebitelem. Za předmět zkoumání byla v této práci vybrána značka probiotických jogurtů Activia.
Keywords: spotřebitel; image značky; reklama; značka
Thesis title: The impact of advertising on the image of chosen consumer products brands
Author: Derenčényiová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zapletalová, Šárka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis analyzes the relationship between advertising and image as a part of a commercial brand. The theoretical part of the final thesis deals with the terms commercial brand, advertising and consumer behaviour. The practical part contains questionnaire research, which was used to determine the level of influence of the advertising, as well as the other factors, which have an effect on consumer's perception of commercial brand in general. The research subject was a brand of probiotic youghurts Activia.
Keywords: advertising; consumer; brand image; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 1. 2009
Date of submission: 1. 5. 2009
Date of defense: 16. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18060/podrobnosti

Files for download

    Last update: