Policy of a trade firm and optimization of it's processes

Thesis title: Strategie obchodní firmy a optimalizace jejích procesů
Author: Novák, Patrik
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat, zhodnotit obchodní strategii a procesy ve vybrané firmě a na případně nedostatky/problémy navrhnout řešení. Postupy, jak těchto cílů dosáhnout, jsou převážně praktické, zejména měření, průzkumy, ankety. Přínosem práce by mělo být zvýšení efektivity v rámci procesů probíhajících ve firmě, dále samozřejmě vhodné nastavení obchodní, prodejní a marketingové strategie. Cílem je, aby si firma uderžela na svém trhu svůj podíl. Práce je sestavena od charakteristiky malých a středních podniků a jejich postavení na trhu, přes charakteristiku vybrané firmy, idetifikaci nedostatků ve firmě až po návrhy na jejich řešení.
Keywords: Maloobchod; Malé a střední podniky; Efektivita procesů a postupů; Prodejní strategie
Thesis title: Policy of a trade firm and optimization of it's processes
Author: Novák, Patrik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this work is to anaylse and assess the trade/sales policy and processes in a selected firm and so is to bring in ideas how to improve/solve dicovered problems/insufficiencies. proceeding used to help us achieve these goals are mostly practical, such as measuring, survey and interviews. The added value of this work should be enhancing the effectiveness of the firm, maintain its functioning and promote its trade/sales policy so that it can keep or increase its share on the local market. This paper contains description of small and medium size firms and their position on the market, futher there is description of the selected company, specification of its problems and proposing solutions.
Keywords: Sales policy; Retail; Small and medium size businesses; effectiveness of the processes and functions

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 1. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 29. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18046/podrobnosti

Files for download

    Last update: