Marketing strategy of company which trades with shoes

Thesis title: Marketingová strategie podniku obchodujícího s obuví
Author: Mrvová, Irena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zapletalová, Šárka
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je navrhnout nové možnosti, díky nimž může firma dále expandovat na našem trhu, upevnit pozici a stát se jedním z hlavních prodejců obuvi pro střední třídu. Práce je rozčleněna do dvou kapitol. První kapitola se zaměřuje na teoretickou část, druhá aplikuje teorii na konkrétní firmu. Teoretická část práce se zaměřuje na marketingovou strategickou situační analýzu, cíle marketingové strategie. Rovněž klade důraz na nutné náležitosti formulace marketingové strategie. V závěrečné části jsou stručně popsány marketingové trendy posledních let. V praktické části jsou teoretické metody konfrontovány s konkrétní firmou, podnikem obchodujícím s obuví, který si kvůli důvěryhodnosti údajů nepřál být jmenován.
Keywords: komunikační strategie; marketingová situační analýza; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of company which trades with shoes
Author: Mrvová, Irena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zapletalová, Šárka
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Goal of bachelor thesis is to propose a new possibilities, thanks to which can firm expand further on our market, strenghten her position and become one of the main seller of shoes for middle class. Theoretical part of the thesis is focused on marketing situational analysis. Also set importance on necessary essentials of formulation of marketing strategy. In final part are briefly described marketing trends of last years. In practical part are theoretical methods confronted with particular firm dealing with shoes, which can not be named due to preservation of firm secrets
Keywords: communication strategy; marketing strategy; marketing situational strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 12. 2008
Date of submission: 1. 4. 2009
Date of defense: 16. 4. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17890/podrobnosti

Files for download

    Last update: