Franchising as a way of entering the market

Thesis title: Franchising jako forma vstupu na trh
Author: Koulová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o principu fungování franchisy. V první části jsou vymezeny pojmy užívané ve franchisingu, základní kroky k vytvoření úspěšné franchisy a je zde také poukázáno na výhody a nevýhody franchisingu. Druhá část práce se zabývá uplatněním franchisy ve společnosti Yves Rocher spol. s r.o. Součástí práce je i vyhodnocení dotazníkového šetření mezi franchisanty.
Keywords: Yves Rocher; Hrozby franchisingu; Příležitosti franchisingu; Franchising
Thesis title: Franchising as a way of entering the market
Author: Koulová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with franchise principles. In the first part, there is mentioned a franchise terminology then determined essential steps which are inevitable when creating a successful franchise a there are pointed out franchise opportunities and threats there. The second part is devoted to a franchise exercise in Yves Rocher company. At the end of the thesis there are referred questionnaire results brought out from franchisees.
Keywords: Franchise Threats; Yves Rocher; Franchise Opportunities; Franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 12. 2008
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 19. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17858/podrobnosti

Files for download

    Last update: