The analysis of the customer of a selected company and his typology

Thesis title: Analýza zákazníka vybranej firmy a jeho typológia
Author: Kováčiková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Turnerová, Lenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto práce je vytvoriť konkrétnu typológiu spotrebiteľov - stomických pacientov zmienenej spoločnosti Stomacare, a.s. Teoretická časť sa zameriava na riadenie vzťahov so zákazníkmi. Praktická časť je rozdelená na dve časti. Prvá časť sa zaoberá spracovaním dát z kvantitatívneho hľadiska. Druhá časť vychádza z osobných skúseností v komunikácii so zákazníkmi - koncovými užívateľmi pomôcok, prevažne nesúcich kvalitatívnu informáciu, a teda zameraná na typológiu zákazníka z pohľadu jeho životného štýlu, životných postojov a správania sa v konkrétnych situáciách. Konečným výsledkom má byť ucelená typológia zákazníka firmy Stomacare, a.s., a to ako z pohľadu exaktných dát, tak aj z pohľadu psychológie zákazníka.
Keywords: typológia; zákazník; analýza
Thesis title: Analýza zákazníka vybrané firmy a jeho typologie
Author: Kováčiková, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Turnerová, Lenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem tyhle práce je vytvořit konkrétní typologii spotřebitelů - stomických pacientů zmíněné společnosti Stomacare, a.s. Teoretická část se zaměřuje na řízení vztahů se zákazníkem. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část se zabývá zpracováním dat z kvantitativního hlediska. Druhá část vychází z osobných zkušeností v komunikaci se zákazníkmi - koncovými uživateli pomůcek, převážně nesoucích kvalitativní informaci, a teda zaměřena na typologii zákazníka z pohledu jeho životního stylu, životních postojů a chování se v konkrétních situacích. Konečným výsledkem má být ucelena typologie zákazníka firmy Stomacare, a.s., a to jak z pohledu exaktních dat, tak i z pohledu psychologie zákazníka.
Keywords: analýza; typologie; zákazník
Thesis title: The analysis of the customer of a selected company and his typology
Author: Kováčiková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Turnerová, Lenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The purpose of this text is to create a concrete typology of consumers - ostomy patients of the mentioned company Stomacare, a.s. The theoretic part is focused on the customer relationship management. The practice part is divided into two parts. The first one is concerned with quantitative data processing. The second one results from the personal experience in communication with customers - end users of the appliances, mostly carrying the qualitative information and focused on the typology of the customer from the point of view of his lifestyle, life attitudes and behaviour in concrete situations. The result of this text should be the compact typology of customer of the company Stomacare, a.s. in term of exact data as well as psychology of customer.
Keywords: typology; customer; analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 12. 2008
Date of submission: 1. 5. 2009
Date of defense: 17. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17761/podrobnosti

Files for download

    Last update: