Relaunch of the Nestlé Ricoré brand on the Czech and Slovak market

Thesis title: Znovuzavedení značky Nestlé Ricoré na český a slovenský trh
Author: Nováková, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Chybova, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá znovuzavedením značky Nestlé Ricoré na českém a slovenském trhu. Cílem práce bylo popsat postup budování značky reálně existujícího produktu rychloobrátkového zboží. V teoretické části práce jsem se zabývala analýzou a popisem současné situace značky Nestlé Ricoré. V praktické části jsem pak navrhla optimální strategii revitalizace této značky.
Keywords: značka; strategie; Nestlé Ricoré; revitalizace
Thesis title: Relaunch of the Nestlé Ricoré brand on the Czech and Slovak market
Author: Nováková, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Chybova, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis handles the issue of Relaunch of the Nestlé Ricoré brand on the Czech and Slovak market. The aim of this thesis was to describe the process of brandbuilding of the real fast mooving consumer good. In the theoretical part of the thesis I focused on the analysis and description of current situation of Nestlé Ricoré brand. In the practical part I proposed optimal strategy for relaunch of this brand.
Keywords: strategy; Nestlé Ricoré; revitalization; brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 12. 2008
Date of submission: 19. 8. 2009
Date of defense: 9. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17745/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: