The Building of Customer's Loyalty Towards the Brand Linde

Thesis title: Budování loajality zákazníka ke značce Linde
Author: Hájková, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá budováním loajality zákazníka ke značce Linde. První kapitola této práce popisuje typy komerční komunikace, ATL a BTL marketingové komunikace a specifika mezi B2B a B2C. Druhá kapitola se zabývá značkou v rámci budování dlouhodobého vztahu se zákazníky. Třetí kapitola se zabývá zákazníky a spokojeností zákazníků. Čtvrtá kapitola vysvětluje význam termínu "loajalita" a popisuje CRM. Pátá kapitola se soustředí na věrnostní programy obecně. Šestá kapitola představuje společnost Linde Gas, a.s. a její věrnostní program, který je popsán podrobně v sedmé kapitole. Poslední kapitola je o vyhodnocení věrnostního programu a komunikace značky Linde. Na závěr navrhuji změny do budoucna.
Keywords: zákazník; věrnostní program; loajalita; značka; komerční komunikace; CRM
Thesis title: The Building of Customer's Loyalty Towards the Brand Linde
Author: Hájková, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the building of customers' loyalty towards the brand Linde. The first chapter of this thesis describes types of commercial communications, ATL and BTL marketing activities and specifics between B2B and B2C. The second chapter deals with the brand in terms of the building of a long-term relatinoship with customers. The third chapter deals with customers and their satisfaction. The fourth chapter explains the meaning of the term "loyalty" and describes CRM. The fifth chapter focuses on loyalty programs in general. The sixth chapter introduces the company Linde Gas, a.s. and its loyalty programme, which is described in more depth within the seventh chapter. The last chapter is about an evaluation of the loyalty programme and communications of the brand Linde. In conclusion I suggests changes for the future.
Keywords: loyalty; loyalty program; customer; brand; CRM; commercial communications

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 12. 2008
Date of submission: 31. 5. 2009
Date of defense: 9. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17626/podrobnosti

Files for download

    Last update: