Supply analysis of travel agency

Thesis title: Analýza nabídky cestovní kanceláře
Author: Vostrá, Alena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Straková, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřena na nabídku cestovní kanceláře Alex. Zahrnuje vymezení základních pojmů z odvětví cestovního ruchu, a to jak jednotlivých forem a druhů cestovního ruchu, tak i osob a institucí aktivních v této oblasti. Dále se práce věnuje samotné cestovní kanceláři, její organizační struktuře a popisu činnosti jednotlivých oddělení, a také členství ve významné asociaci. Zmíněni jsou i stálí partneři cestovní kanceláře. Hlavní část práce zahrnuje samotnou nabídku, a to jak cílových destinací, druhů přepravy, ubytovacích zařízení a stravovacích služeb, tak i nabídku služeb doplňkových, specifických pouze pro danou cestovní kancelář. Poslední kapitola je věnována činnosti cestovní kanceláře v oblasti propagace a podpory prodeje a zhodnocení této oblasti její práce.
Keywords: Propagace a podpora prodeje; Nabídka cestovní kanceláře; Cestovní kancelář; Formy a druhy cestovního ruchu
Thesis title: Supply analysis of travel agency
Author: Vostrá, Alena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Straková, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis focuses on the supply analysis of Alex travel agency. It includes the definitions of basic terms from the tourism industry including individual forms and types of tourism, as well as the persons participated in this branch. The bachelor thesis also refers to the whole travel agency, to its operating structure with the scope of employment of individual sections and also to the travel agency's membership in the prestige association. Also the regular partners of the travel agency are mentioned. The main part includes the supply analysis which contains the destinations, forms of transport, lodging establishments, food and beverage services and also the specific services supply typical especially fort Alex travel agency. The last chapter refers to the propagation and promotion activities of the travel agency and its evaluation.
Keywords: Promotion activities; Supply analysis; Travel agency; Forms and types of tourism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2008
Date of submission: 12. 6. 2009
Date of defense: 8. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17610/podrobnosti

Files for download

    Last update: