Present-Day Trends in Further Education of Future Managers
Thesis title: | Současné trendy ve vzdělávání budoucích manažerů |
---|---|
Author: | Kořínek, Jan |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Hiršová, Miloslava |
Opponents: | Míková, Irena |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou nejdříve definovány klíčové pojmy relevantní k tématu práce. Poté jsou zde popsány jednotlivé instituce, které se zabývají vzděláváním manažerů. Praktická část je zaměřena zejména na porovnání FM s Ekonomicko-správní fakultou Univerzity Pardubice a na porovnání FM s Fakultou provozu a ekonomiky dopravy a spojů Univerzity Žilina v Žilině (Slovenská republika). U těchto fakult jsou porovnávány předměty po obsahové stránce a jejich zařazení v rámci jednotlivých semestrů. V závěru praktické části jsou interpretována zjištěná data, z kterých vyplynula určitá doporučení ke zkvalitnění výuky na FM. |
Keywords: | vzdělávání manažerů; vysoké školy; trendy ve vzdělávání; úroveň výuky; ekonomicko-manažerské školy; srovnávání škol; manažerské vzdělávání |
Thesis title: | Present-Day Trends in Further Education of Future Managers |
---|---|
Author: | Kořínek, Jan |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Hiršová, Miloslava |
Opponents: | Míková, Irena |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The Bachelor thesis consists of a theoretical part and a practical one. In its theoretical part, first are defined key notions relevant to the topic of the thesis. Further there are described individual institutions dealing with the education of managers. The practical part is focused primarily on a comparison of the Faculty of Management with the Faculty of Economics and Administration of the University of Pardubice and another comparison between the Faculty of Management and the Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications of the University of Žilina. There are compared subjects taught at these faculties as to their contents and their classification in the framework of particular terms. In the conclusion of the practical part, the established data are interpreted; the results of this interpretation are certain recommendations of how to improve the quality of education at the Faculty of Management. |
Keywords: | trends in education; schools of higher education; level of education; comparison of schools; schools with economic-managerial orientation; managerial education; education of managers |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Management |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Management |
Department: | Department of Social Sciences |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 14. 4. 2008 |
---|---|
Date of submission: | 24. 4. 2009 |
Date of defense: | 26. 5. 2009 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/17403/podrobnosti |