Franchising as a method of entering the market

Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Kolář, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
První kapitola práce obecně charakterizuje franchising, rozebírá jeho základní definice, historii, současnou situaci a budoucí vývoj. Druhá kapitola popisuje franchising jako metodu vstupu na trh. Zabývá se zejména výhodami a nevýhodami, postupu při založení podniku a možnostmi financování. Poslední kapitola je věnována fungování franchisingu v praxi na konkrétním příkladě společnosti Stavoodbyt.
Keywords: Stavoodbyt; trh; franchising
Thesis title: Franchising as a method of entering the market
Author: Kolář, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The first chapter describes the franchising in general, it analyses its basic definitions, history, current situation and future development. The second chapter informs about franchising as a method of entering the market. It deals with advantages and disadvantages, the process of establishing a company and possible ways of financing. Last chapter is related to franchising in practice shown in a particular example of the company Stavoodbyt.
Keywords: Stavoodbyt; market; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2008
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 23. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16979/podrobnosti

Files for download

    Last update: