Marketing strategy of the company Interkontakt on the czech and foreign markets

Thesis title: Marketingová strategie firmy Interkontakt na českém a zahraničních trzích
Author: Učňová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Pospíšil, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je rozdělena na několik částí. V první části práce se pokusím obecně popsat marketingovou strategii z teoretického hlediska. V další části práce se budu věnovat popisu struktury činnosti firmy. Další část je věnovaná samotné marketingové strategii, kde nejdříve uvedu hlavní cíle marketingové strategie a poté popíši jednotlivé marketingové nástroje, sloužící k dosažení marketingových cílů společnosti. Jako součást marketingových nástrojů, které budu zkoumat, jsem si zvolila produkt, prodejní personál, cenu, relationship marketing, komunikační mix a metodiku pronikání na zahraniční trhy. Předposlední část práce bude obsahovat SWOT analýzu. Velký důraz bude kladen na hrozby pro společnost, na kterých bude následně založen navrhovaný projekt zlepšení. V poslední části provedu zhodnocení účinnosti marketingu a splnění stanovených marketingových cílů.
Keywords: marketing; zákazník; konkurence
Thesis title: Marketing strategy of the company Interkontakt on the czech and foreign markets
Author: Učňová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Pospíšil, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The work is divided into three parts. The first part tries to describe the marketing strategy from a theoretical point of view. The following part describes the structure of the company's activity. The third part deals with the marketing strategy. First I describe the main aims of the strategy and invidual marketing tools that lead to the described aims. As a part of examined marketing tools I chose the product, selling staff, prize, relationship marketing, communication mix and exporting methodic on foreign markets. The next part of the work contains a SWOT analysis. The proposed improvement suggestion results from the company's threats, which will be the most highlighted elements of this part. As a conclusion I evaluate marketing efficiency and moreover the marketing aims fulfillment.
Keywords: marketing; customer; competition

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 11. 2008
Date of submission: 30. 4. 2009
Date of defense: 25. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16950/podrobnosti

Files for download

    Last update: