Image of the brand Kofola

Thesis title: Image značky Kofola
Author: Dolinská, Tatiana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať povedomie a image značky Kofola a na základe prieskumu poskytnúť odporúčania pre zlepšenie jej celkového image. Práca je rozdelená do troch kapitol. Obsahuje 4 obrázky, 13 grafov, 1 tabuľku a 3 prílohy. Prvá kapitola je venovaná objasneniu teoretických základov, týkajúcich sa obchodnej značky, jej hodnoty, identity, image a osobnosti. V ďalšej časti sa charakterizuje profil spoločnosti Kofola a.s., ako aj nealkoholický nápoj Kofola a jej image. Záverečná výskumná časť sa venuje prezentácii výsledkov prieskumu a interpretácii získaných údajov. Výsledky uskutočneného prieskumu poukázali na atribúty, ktorými sa značka Kofola vyznačuje (tradičná, česká) a zároveň na vlastnosti, ktoré jej v očiach spotrebiteľov chýbajú (zdravá, vhodná pre deti). Závery naznačujú možnosti zlepšenia image tejto značky.
Keywords: značka; image; prieskum
Thesis title: Image značky Kofola
Author: Dolinská, Tatiana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem bakalářske práce bylo analyzovat povědomí a image značky Kofola a na základě průzkumu poskytnout doporučení pro zlepšení její celkového image. Práce je rozdělená do třech kapitol. Obsahuje 4 obrázky, 13 grafů, 1 tabulku a 3 přílohy. První kapitola je věnována objasnění teoretických základů, týkajících se obchodní značky, její hodnoty, identity, image a osobnosti. V následující části se charakterizuje profil společnosti Kofola a.s., jako i nealkoholický nápoj Kofola a její image. Závěrečná výzkumní část se věnuje prezentaci výsledků průzkumu a interpretaci získaných údajů. Výsledky uskutečněného průzkumu poukázali na atributy, kterými se značka Kofola vyznačuje (tradiční, česká) a současně na vlastnosti, které jí v očích spotřebitelů chybí (zdravá, vhodná pro děti). Závěry naznačují možnosti zlepšení image této značky.
Keywords: image; značka; průzkum
Thesis title: Image of the brand Kofola
Author: Dolinská, Tatiana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this work is to analyse brand awareness and brand image of soft drink Kofola and on basis of their opinions provide recommendations for improvement of its total image. Project work is divided into three chapters. It includes 4 pictures, 13 graphs, 1 table and 3 appendices. First chapter clarifies bases of a brand theory. It deals with brand value, identity, image and personality. Following chapter characterizes profile of the producer Kofola a.s. as well as with non -- alcoholic beverage Kofola and its image. Last chapeter presents results and interpretation of data obtained by conducted research. Results of research draw attention to attributes that are according to consumers, typical for Vinea brand (traditional, czech) as well as to qualities it lacks (healthy). Conclusions indicate possibilities of improvement of the brand Kofola.
Keywords: research; brand; image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 11. 2008
Date of submission: 15. 5. 2009
Date of defense: 20. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16738/podrobnosti

Files for download

    Last update: