Marketing strategy of the company providing services

Thesis title: Marketingová strategie firmy poskytující služby
Author: Bürgerová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Golf Club Český Krumlov, nově vzniklé firmy podnikající v poskytování golfových služeb v turisticky vyhledávané lokalitě v Jižních Čechách nedaleko celosvětově známého historického města Český Krumlov. Cílem této práce je představit aktivity a fungování Golf Clubu Český Krumlov, analyzovat jeho marketingovou situaci a navrhnou možné změny této strategie. Tohoto cíle jsem dosáhla pomocí uplatnění různých marketingových analýz a provedením dotazníkového průzkumu mezi stávajícími zákazníky. Z výsledků těchto analýz jsem navrhla změny, které by mohly této firmě pomoci si udržet stávající zákazníky a přilákat více nových.
Keywords: Služby; Marketingová strategie; Golf
Thesis title: Marketing strategy of the company providing services
Author: Bürgerová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the marketing strategy of Golf Club Český Krumlov, a newly established company, which deals with golf services in South Bohemia, a region attractive for tourism, including the world famous historical town of Český Krumlov. The goal of this thesis is to introduce the activities and operation of Golf Club Český Krumlov, to analyse its current marketing strategy, and to suggest possible changes to this strategy. I achieved this goal by applying various marketing analyses and by conducting survey among current customers. Based on results of these analyses, I suggested changes that could help this company to keep its current customers and attract new ones.
Keywords: Golf; Services; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 11. 2008
Date of submission: 10. 5. 2009
Date of defense: 22. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16573/podrobnosti

Files for download

    Last update: