Franchising as a method of market entry

Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Cibulka, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
V první části svojí práce se zaměřuji na analýzu franchisingu jako formy podnikání na konkrétním příkladu - konceptu Potrefená husa. V druhé části za pomocí metod analýzy a komparace rozebírám náročnost vstupu franchisingových konceptů na německý a český trh, kdy kritérii pro náročnost vstupu jsou koncentrace franchisingových konceptů na trhu, legislativní opora v daném státě, nabídka poradenských služeb a posledním kritériem je ekonomická náročnost vstupu na trh. V závěru své práce se dostávám k finální komparaci náročnosti vstupu franchisingu na trh v ČR a v SRN.
Keywords: trh; český; franchisant; franchisor; franchising; německý
Thesis title: Franchising as a method of market entry
Author: Cibulka, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
In the first part of my paper I concentrate on analyzing franchising as form of entrepreneurship on a concrete example -- Restaurants Potrefená husa. In the second part, using methods analysis and comparation I examine the demandness of entry franchise concepts in the German and Czech markets. My criteria for the demandness of entry are concentration of franchise concept on the market, law regulations, supply of advisory services and the last criterium is the economical demandness of market entry. In the end of my paper I do the final comparation of the demandness of market entry of franchising concepts in Czech Republic and Germany.
Keywords: German; Czech; franchisee; franchising; market; franchisor

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 11. 2008
Date of submission: 30. 9. 2009
Date of defense: 23. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16533/podrobnosti

Files for download

    Last update: