Direct selling as an alternative of supply

Thesis title: Přímý prodej jako alternativa nabídky
Author: Kmoníčková, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce analyzuje odvětví přímého prodeje jako alternativní nabídku zboží a služeb. Záměrem je seznámit čtenáře s možnostmi, které přímý prodej nabízí, a přinést informace o tom, jak je v současnosti vnímán, a úspěchy tohoto odvětví demonstrovat na jedné z vybraných firem. Práce obsahuje část teoretickou, která se zabývá definicí přímého prodeje, jeho výhodami a nevýhodami a představuje organizace, které se zabývají jeho podporou. Druhá, praktická část práce se věnuje konkrétní firmě, kterou je v tomto případě Amway Česká republika. Závěrem jsou shrnuty výsledky dotazníkové šetření, které prezentují mínění spotřebitelů využívajících přímý prodej.
Keywords: Amway; přímý prodej; multilevel marketing
Thesis title: Direct selling as an alternative of supply
Author: Kmoníčková, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This work analyses direct selling as an alternative way of supply of goods and services. There are information about the possibilities of direct selling and the success of this branch is introduced on an elected firm. The first theoretic part contents definition of direct selling, its advantages and disadvantages and information about organization supporting this branch. The second part presents the particular firm, Amway Česká republika. The conclusion resumes the results of a questionnaire about opinions of consumers using direct selling.
Keywords: Amway; multilevel marketing; direct selling

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2008
Date of submission: 30. 9. 2009
Date of defense: 23. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16462/podrobnosti

Files for download

    Last update: