Image analysis of a selected travel agency

Thesis title: Analýza image vybrané cestovní kanceláře
Author: Hostašová, Olga
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Navrátil, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou image cestovní kanceláře. Podniková image představuje významný faktor úspěchu pro kteroukoliv společnost, tím spíše, když na trhu panuje silná konkurence, jako v případě českého trhu cestovních kanceláří. Práce předkládá výsledky několika výzkumů, jejichž cílem bylo zkoumat jednotlivé faktory, které ovlivňují image vybrané cestovní kanceláře.
Keywords: promotion; konkurenceschopnost; cestovní kancelář; image podniku; podniková identita
Thesis title: Image analysis of a selected travel agency
Author: Hostašová, Olga
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Navrátil, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the topic of image of a travel agency. The corporate image represents an important success factor for every company, rather that there is a strong competition as in the case of the Czech market of travel agencies. The paper shows results of several surveys, objective of which was to explore particular factors that influence image of a selected travel agency.
Keywords: competitiveness; promotion; travel agency; corporate image; corporate identity

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 11. 2008
Date of submission: 12. 6. 2009
Date of defense: 8. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16456/podrobnosti

Files for download

    Last update: