The trade strategy analysis of retailing firm Globus on the Czech market

Thesis title: Analýza obchodní strategie retailingové firmy Globus na českém trhu
Author: Jáč, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem bakalářské práce je retailingová společnost Globus a její obchodní politika na českém trhu. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je věnována představení společnosti Globus a jejímu postavení na českém trhu. Druhá kapitola se zabývá marketingovou strategií společnosti. Třetí kapitola vyhodnocuje dotazníkové šetření, které proběhlo ve dvou hypermarketech společnosti Globus. Práce popisuje specifický přístup společnosti Globus na českém retailingovém trhu. Závěrem práce je, že firma Globus má díky své politice orientované na co největší pohodlí zákazníka dobré předpoklady uspět na stále více konkurenčním českém retailingovém trhu.
Keywords: hypermarket; retailing; Globus
Thesis title: The trade strategy analysis of retailing firm Globus on the Czech market
Author: Jáč, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis deals with the trade strategy of retailing company Globus on the Czech market. The thesis is divided into three chapters. First chapter is devoted to the presentation of the company Globus and its position on the Czech market. Second one deals with company's marketing strategy. Third chapter is practical part of the work and the chapter presents the results of the market research in two Globus stores. The main goal of the work is to describe specific approach of the company Globus to the Czech market. The conclusion of the work is that firm Globus thanks its trade policy has a great chance to success in the strong competition on the Czech market.
Keywords: hypermarket; retailing; Globus

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 11. 2008
Date of submission: 10. 5. 2009
Date of defense: 15. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16386/podrobnosti

Files for download

    Last update: