Influence of advertisement on retail

Thesis title: Vliv reklamy na retail
Author: Kučerová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cíl této práce představuje propojení dvou oblastí -- maloobchodu a reklamy a poskytnout na ně obecný pohled, nastínit očekávané změny v chování spotřebitelů a určit, jak důležitou roli pro ně hraje reklama. Analýza se také zaměřuje na přímý vliv reklamy na zákazníka. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První dvě kapitoly teoretické části představují deskripci základních informací o reklamě a českém maloobchodním trhu. Pro dosažení komplexního pohledu na reklamu ze strany retailingového zákazníka je v třetí části propojena oblast reklamy a českého maloobchodu. Dále, jakých forem reklamy retailingové řetězce nejčastěji využívají a kam plynou jejich výdaje. Tato práce je v praktické části doplněna o vlastní marketingový výzkum, který je zaměřen na přímý vliv reklamy na zákazníka retailu a analýzu nákupního chování.
Keywords: maloobchod; reklama; marketingová komunikace
Thesis title: Influence of advertisement on retail
Author: Kučerová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this thesis is the connection of two aspects: retail and advertising and to provide general overviews. To foreshadow expected changes in the consumer's behaviour and establish how important the role advertisement constitutes. Research is also focused on direct influence of advertisement on customers. This thesis is composed of both a theoretical and a practical part. The first two chapters of the theoretical part represent a description of basic information about advertising and Czech retail situation. To reach a complex overview on advertising from the retail customer's side, the third chapter of the theoretical part concentrates on the connection of these aforementioned sections. Furthermore, what kind of marketing communication strategies the Czech retail chains most frequently use and in which areas most often incur the most expenses. The practical part explores my own marketing research and the impact of the retail chain's advertising on its consumers.
Keywords: marketing communication; retail; advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2008
Date of submission: 10. 5. 2009
Date of defense: 15. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16352/podrobnosti

Files for download

    Last update: