Marketing of non-profit organisations

Thesis title: Marketing neziskových organizací
Author: Novotná, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Opponents: Altmannová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
V diplomové práce se zabývám využitím marketingových aktivit v neziskových organizacích. V teoretické části je charakterizován neziskový sektor a definice neziskové organizace, následuje vymezení možné klasifikace, typologie a druhy neziskových organizací. Dále se v teoretické části věnuji financování neziskových organizací a marketingu, kde jsem se zaměřila hlavně na marketingovou koncepci, řízení a marketingový mix. Praktická část popisuje marketingové aktivity ve dvou vybraných neziskových organizacích zabývajících se integrací cizinců do české společnosti a činnostmi s tím souvisejícími, jako je např. poskytování právního a sociálního poradenství. U těchto organizací jsou rozebrány marketingové aktivity, ke komu směřují a dále pak konečné shrnutí a porovnání těchto organizací. Cílem mé diplomové práce je pomocí těchto organizací poukázat na potřebnost marketingových aktivit v neziskových organizacích.
Keywords: marketingový mix; zdroje financování; neziskové organizace
Thesis title: Marketing of non-profit organisations
Author: Novotná, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Opponents: Altmannová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
In diploma thesis I'm dealing with marketing activity usage in non-profit organizations. There are description of non-profit segment and definition of non-profit organizations in theoretic part, followed by specific classification, typology and kinds of non-profit organizations. Then I attend to financing non-profit organizations and marketing, with focusing on marketing conception, leading and marketing mix. Practice part describes marketing activity in two chosen non-profit organisations engaging in integration foreigners to Czech society and related activities, such as law and social advice afford. Marketing activities in these organisations are analysed, along with there direction, summary and comparing. Aim of my diploma thesis is to show needful of marketing activities in non-profit organizations with assist of these organizations.
Keywords: resources financial; Non-profit organization; marketing mix

Information about study

Study programme: Hospodářská politika a správa/Regionalistika a veřejná správa
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Regional Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 2. 2008
Date of submission: 30. 4. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16274/podrobnosti

Files for download

    Last update: