Franchising as a form of entry to the market

Thesis title: Franchising jako forma vstupu na trh
Author: Sedlářová, Alena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalařské práce je Franchising jako forma vstupu na trh. Samotná práce je rozdělena do 3 částí. První je věnována teorii franchisingu obecně (druhy franchisingu, jeho výhody, nevýhody, možnosti financování,apod.). Druhá část se zabývá franchisingem v České republice a obsahuje také popis několika franchisových příležitostí na našem trhu. Třetí kapitola je zaměřena na legální aspekty této problematiky, právní prostředí a hlavně franchisingovou smlouvu a kapitola je uzavřena popisem případu Pronuptia, jednoho z nejvýznamějších soudních sporů této oblasti.
Keywords: případ Pronuptia; franchisingová smlouva; právní prostředí ČR pro rozvoj franchisingu; franchising v ČR; franchising
Thesis title: Franchising as a form of entry to the market
Author: Sedlářová, Alena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this bachelor thesis is Franchising as a form of entry to the market. The work itself is divided into 3 parts. The first one deals with the franchising theory (franchising types, its advantages, disadvantages, possibilities of financing, etc.). The second part describes franchising in the Czech republic including several franchise possibilities in our market. The thrid chapter concentrates on the legal aspects of this issue, legal environment and mainly franchising contract and the chapter is closed by the description of Pronuptia lawsuit which is one of the most important trials in this area.
Keywords: Pronuptia lawsuit; franchising contract; legal environment of the czech republic enabling the franchising development; franchising in the Czech republic; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 11. 2008
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 23. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16226/podrobnosti

Files for download

    Last update: