Franchising as the entry mode to the market

Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Čapek, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá franchisingem jako možnou formou vstupu na trh. Předkládaná práce je rozdělena na dvě stěžejní části. První z nich je tvořena obecnými definicemi a pojmy z oblasti franchisingu, druhá část popisuje konkrétní model franchisového konceptu v České republice. Cílem této bakalářské práce je aplikace získaných teoretických znalostí na případu fungujícího franchisového konceptu společnosti Remax Česká republika.
Keywords: Remax; franchisant; franchisor; franchising
Thesis title: Franchising as the entry mode to the market
Author: Čapek, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with franchising as the possible entry method to the market. The thesis is divided into two core parts. The first one contains basic definitions and terms connected with franchising, the second one describes particular franchising company operating in the Czech Republic. The purpose of this thesis is application of gained theoretical knowledge on the functional franchising company Remax Czech Republic.
Keywords: Remax; franchisant; franchisor; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 11. 2008
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 23. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16224/podrobnosti

Files for download

    Last update: