Franchising as the method of market entering

Thesis title: Franchising ako metóda vstupu na trh
Author: Koreňová, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Grossová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá témou "franchising ako forma vstupu na trh." V dvoch častiach, teoretickej a praktickej, som v práci charakterizovala formy expanzie na zahraničné trhy s dôrazom na franchising a na príklade jednej zo svetovo najúspešnejších franchis, spoločnosti SUBWAY, som ukázala ako franchisingový koncept funguje. Pomocou dotazníku a SWOT analýzy som definovala problémy, ktorým musí mladá firma na českom trhu čeliť, zistila silné stránky daného konceptu a k záveru podala návrhy na riešenia, ktoré by viedli k zlepšeniu postavenia na trhu. Na koncepte spoločnosti SUBWAY som sa tak pokúsila dokázať, že franchising vie byť pri istých podmienkach úspešnou formou expanzie na zahraničné trhy.
Keywords: expanzia na zahraničné trhy; franchising; SUBWAY
Thesis title: Franchising jako forma vstupu na trh
Author: Koreňová, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Grossová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaobírá tématem "franchising jako forma vstupu na trh". Ve dvou částech, teoretické a praktické, jsem v práci charakterizovala formy expanze na zahraniční trhy s důrazem na franchising a na příkladu jedné ze světově nejúspěšnější franchis, společnosti SUBWAY, jsem ukázala, jak franchisingový koncept funguje. Pomocí dotazníku a SWOT analýzy jsem defiovala problémy, kterým musí mladá firma na českém trhu čelit, zjistila silné stránky daného konceptu a závěrem podala návrhy na řešení, která by vedla ke zlepšení postavení na trhu. Na konceptu společnosti SUBWAY sem se tak snažila dokázat, že franchising může být při jistých podmínkách úspěšnou formou expanze na zahraniční trhy.
Keywords: expanze na zahraniční trhy; SUBWAY; franchising
Thesis title: Franchising as the method of market entering
Author: Koreňová, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Grossová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
My Bachelor thesis analyzes franchising as the method of market entering.The analysis consists of two parts, theoretical and practical. The forms of expansion to the foreign markets are defined, while the accent is put on the franchising. SUBWAY, one of the world's most successful franchise companies, is taken to show how the concept operates. I tried to point out the problems which a young company must face in Czech Republic, find out the strengths and weaknesses of the concept, suggest the solutions to better the company's market place, having applied an enquiry and SWOT analysis. Using the SUBWAY concept, I think I have managed to demonstrate that franchising can be successfully used for foreign trade expansion at certain circumstances.
Keywords: market entering; franchising; SUBWAY

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2008
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 23. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15919/podrobnosti

Files for download

    Last update: