Marketing strategy of Red Bull Czech Republic

Thesis title: Marketingová strategie firmy Red Bull ČR, s.r.o
Author: Janík, Dan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Vávrová, Táňa
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá teoretickými informacemi souvisejícími s problematikou marketingové strategie a marketingem značky. Dále obsahuje popis a organizaci firmy Red Bull ČR, s.r.o. samotné. V praktické části se práce zabývá vyhodnocením marketingového výzkumu zaměřeného na zjištění vlivu marketingových aktivit na změnu povědomí o značce Red Bull a zjišťováním preferencí konzumentů.
Keywords: marketing značky; marketingový výzkum; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of Red Bull Czech Republic
Author: Janík, Dan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Vávrová, Táňa
Thesis language: Česky
Abstract:
Work consider theoretic information related to marketing strategy and brand marketing. There is description of Red Bull Czech Republic company and its organization in second part of work. In practical part of work is analyze of marketing research about influence of marketing activities and analyze of consumer preferences.
Keywords: brand marketing; marketing research; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 10. 2008
Date of submission: 30. 5. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15620/podrobnosti

Files for download

    Last update: