Body image in advertising

Thesis title: Body image v reklamě
Author: Pořízová, Dana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá využitím současného trendu -- "vysněného" body image v reklamě pro podporu prodeje. Dále se snaží prokázat, zda a jak významně body image v reklamě diktuje standardy, touhy a chování v dnešní společnosti. Tato bakalářská práce ověřuje, zda si lidé uvědomují, jak body image používaný médii k propagaci je uměle vytvořený a snaží se zjistit, zda se i přesto lidé nechají tímto body image ovlivnit.
Keywords: podpora prodeje; reklama; body image
Thesis title: Body image in advertising
Author: Pořízová, Dana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with using the current trend -- "dream" body image in advertising in order to promote sales. In addition, it seeks to demonstrate whether and how that the body image dictates nowadays advertising standards, aspirations and behavior in today's society. This bachelor thesis further verifies whether people are aware of how body image used by the media is artificial and whether people let this body image affect their lifes and values.
Keywords: sales; advertising; body image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 5. 2008
Date of submission: 31. 5. 2009
Date of defense: 17. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15525/podrobnosti

Files for download

    Last update: