ICT roles system and their appraisal

Thesis title: Systém ICT rolí a jejich hodnocení
Author: Ostatek, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Voříšek, Jiří
Opponents: Treglerová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá metodami hodnocení ICT zaměstnanců v závislosti na jejich roli. Cílem celé práce je vytvoření vodítka pro ICT manažery, pracovníky oddělení lidských zdrojů apod. pro vytváření systémů hodnocení nebo motivačních programů na pracovištích s vysokým podílem ICT profesí. Práce se snaží skloubit psychologický i informatický pohled a nabídnout pro každou z ICT rolí odpovídající hodnotící nástroje.
Keywords: ISCO-08; metoda BARS; hodnocení zaměstnanců; EUCIP; ČSSI framework; 360° zpětná vazba; ICT role
Thesis title: ICT roles system and their appraisal
Author: Ostatek, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Voříšek, Jiří
Opponents: Treglerová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis addresses the ICT employee evaluation methods in conjunction with their ICT roles. The objective of this work is to produce the lead-in for ICT managers, Human Resources staff etc. for creation of employee evaluation systems or motivation programs in the workplaces with high rate of ICT professions. The work strives to combine psychological and informatics insight to offer corresponding evaluation instruments for each ICT role.
Keywords: EUCIP; BARS method; ISCO-08; employee appraisal; ICT roles

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2008
Date of submission: 16. 12. 2008
Date of defense: 8. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/14050/podrobnosti

Files for download

    Last update: