Marketing Strategy of a Chosen Product on The Example of DuPont

Thesis title: Marketingová strategie u vybraného produktu na příkladu společnosti DuPont
Author: Wojnar, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Vacín, Otakar
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce "Marketingová strategie u vybraného produktu na příkladu společnosti DuPont" analyzuje marketingovou strategii a marketingový mix materiálu Elvaloy, který je využíván při stavbě silničních komunikací. Hlavní aplikovaná metoda při tomto rozboru se nazývá situační analýza, jejímž prostřednictvím autor porovnává jednotlivé klíčové trhy, zhodnocuje vnitřní i vnější prostředí firmy a provádí konkurenční analýzu. Cílem práce je rovněž poukázat na stírání rozdílů mezi marketingem průmyslových firem a marketingem spotřebních firem a vznik hybridních forem marketingu na business-to-business trzích. Za hlavní hybatel je v tomto případě považována globalizace světové ekonomiky a její průvodní jevy.
Keywords: segmentace; marketing; DuPont; globalizace; mezinárodní trhy; asfalt
Thesis title: Marketing Strategy of a Chosen Product on The Example of DuPont
Author: Wojnar, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Vacín, Otakar
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis "Marketing Strategy of a Chosen Product on The Example of DuPont" is aimed at analyzing the marketing strategy and marketing mix of the Elvaloy material which is used in paving segment. The main applied methodology is called situation analysis through which the author compares individual key markets, reviews internal and external conditions of the company and studies the competition. The main objective of the thesis is also to present diminishing differences between industrial and consumer marketing and creation of new hybrid marketing concepts. As a main motive force of this step change is in this case considered globalization and its associated effects.
Keywords: paving; international markets; globalization; segmentation; DuPont; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 12. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21553/podrobnosti

Files for download

    Last update: