Communication strategy of the travel agency Adventura

Thesis title: Komunikační strategie CK Adventura
Author: Medunová, Helena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Dragula, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem práce je navrhnout reklamní kampaň pro cestovní kancelář Adventura. Práce obsahuje definici marketingu jako takového, marketingové komunikace a marketingu cestovního ruchu. Následuje analýza konkurence a jejího komunikačního chování, analýza cílové skupiny a její definování. Na to navazuje doporučený media mix s detailním rozpočtem.
Keywords: média; cestovní kancelář; Adventura; reklama; komunikace
Thesis title: Communication strategy of the travel agency Adventura
Author: Medunová, Helena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Dragula, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of the thesis is to outline an advertising campaign for the travel agency Adventura. The paper contains a description of marketing itself, marketing mix and marketing in tourism. Subsequently, it focuses on competitive analysis with competitors' communication behavior, an analysis of the target audience and its definition. The recommended media mix follows, including the detailed budget.
Keywords: Adventura; media; advertising; communication; travel agency

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 2. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 12. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19269/podrobnosti

Files for download

    Last update: