Application of Marketing on Social Networking Websites

Thesis title: Marketingové využití sociálních sítí
Author: Voves, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Internetové sociální sítě v posledních letech zaznamenaly velký rozmach. Staly se součástí života mladých lidí po celém světě. V současné době zaujímá první místo v oblíbenosti sociální síť Facebook, která čítá přes 300 milionů uživatelů po celém světě. Sociální sítě zároveň nabízejí firmám velmi kvalitní formu prezentace svých služeb. Internetový marketing se na těchto sítích rozvíjí, umožňuje firmám komunikovat se zákazníkem na osobní rovině a zároveň umožňuje virální šíření reklamního sdělení. I v České republice je Facebook nejúspěšnější - počet českých uživatelů již dosáhl hodnoty 1,7 milionu. Správný marketing použitelný na sociálních sítích je v České republice teprve ve svých začátcích a firmy se s tímto médiem zatím začínají učit zacházet.
Keywords: Internet; virální reklama; sociální sítě; online marketing; Facebook
Thesis title: Application of Marketing on Social Networking Websites
Author: Voves, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Social networking websites experience a noticeable expansion in the recent years. They became a daily routine for young people around the world. Nowadays, the most popular social networking site is Facebook attaining currently over 300 million users. Networking sites also offer valuable marketing possibilities for companies and for presentation of their services. Online marketing is facing a new development on these websites. It enables the company to communicate with its customers on a more personal level and at the same time supports a viral spreading of a commercial message. Even in the Czech Republic the Facebook is the most visited social networking site -- the number of its Czech users has already reached 1.7 million users. The correct social network marketing in the Czech Republic is in its early beginnings and companies are thus mostly merely getting familiar with it and learn how to use it effectively.
Keywords: social networking; online marketing; Facebook; viral marketing; Internet

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 9. 2009
Date of submission: 31. 1. 2010
Date of defense: 11. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21400/podrobnosti

Files for download

    Last update: