Impact of television advertising on children as consumers

Thesis title: Vplyv televíznej reklamy na dieťa v roli spotrebitel'a
Author: Parihuzičová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je preskúmať, aký vplyv má televízna reklama na detského spotrebiteľa. V práci vychádzam zo základnej charakteristiky a psychologickej stránky reklamy. Snahou tejto práce je preskúmať jednak aký je vzťah medzi dieťaťom a televíznou reklamou, ale hlavne zistiť, v akom smere reklama vplýva na dieťa v roli spotrebiteľa. Výskum bol prevedený na Slovensku formou písomného dotazovania. Respondentami boli žiaci vo veku osem až štrnásť rokov.
Keywords: dieťa; spotrebiteľ; psychológia reklamy; reklama
Thesis title: Vplyv televíznej reklamy na dieťa v roli spotrebitel'a
Author: Parihuzičová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je přezkoumat vliv televizní reklamy na děti vystupující v roli spotřebitele. V práci vycházím ze základní charakteristiky a psychologické stránky reklamy pro bližší přiblížení reklamy jako takové. Dále je snahou této práce přezkoumat vztah dítěte k televizní reklamě a hlavně zjistit, jaký vliv má reklama na dětského spotřebitele. Výzkum byl provedený na Slovensku formou písemného dotazování. Respondenty byli žáci ve věku osm až čtrnáct let.
Keywords: dítě; spotřebitel; reklama; psychologie reklamy
Thesis title: Impact of television advertising on children as consumers
Author: Parihuzičová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis work is to determine the impact of television advertising on children as consumers. In this work I start from the basic characteristics and the psychological aspect of the advertising. The endeavor is to study the connection between children and television advertising and to examine, in which areas has the television advertising impact on child consumer. The research was done in Slovakia by written question-form. The informants were schoolchildren at the age of eight to fourteen.
Keywords: consumer; psychology of advertising; child; advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 9. 2009
Date of submission: 4. 11. 2009
Date of defense: 26. 11. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21404/podrobnosti

Files for download

    Last update: