The Role of Distribution in Museum Marketing

Thesis title: Role distribuce v marketingu muzeí
Author: Havlíková, Ivana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketing se od konce minulého století stává nedílnou součástí řízení kulturních institucí včetně muzeí. Diplomová práce se věnuje distribuci kulturních služeb muzeí a galerií veřejnosti. V první, teoretické části práce, jsou nastíněny základy marketingu muzeí. Druhá část se věnuje problematice distribuce kulturních služeb muzeí a nejnovějším trendům v této oblasti, přičemž tato část je doplněna řadou příkladů z praxe domácích i zahraničních institucí muzejního typu. Ve třetí části práce je věnována pozornost distribuci produktu Národního muzea, jsou definovány hlavní nedostatky stávajícího stavu a navržen základní rámec distribuční strategie Národního muzea pro dobu uzavření jeho Historické budovy.
Keywords: Distribuce; Muzeum; Arts Marketing
Thesis title: The Role of Distribution in Museum Marketing
Author: Havlíková, Ivana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketing has been part of everyday work in cultural institutions including museums since the end of the last century. Diploma paper is focused on the distribution (in the sense of marketing tool "Place") of museum services to the audience. The basics of museum marketing are outlined in the first theoretical part of the diploma paper. The second part is devoted to the role of distribution in museum marketing and to the analysis of new trends. This part is accompanied with the examples of best practices of everyday work of Czech and foreign museums. In the third part, the attention is focused on distribution of National Museum. First it describes its main insufficiency, afterwards it proposes the basic frame of distribution strategy for National Museum for the near future, when its main building will be closed down for reconstruction.
Keywords: Place; Arts Marketing; Distribution; Museum

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 5. 2009
Date of submission: 30. 1. 2010
Date of defense: 12. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20809/podrobnosti

Files for download

    Last update: