Segmentation of beer market in South Bohemia

Thesis title: Segmentace trhu piva
Author: Brázdová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá Segmentací trhu piva v Jihočeském kraji. Cílem práce je na základě primárních a sekundárních dat analyzovat spotřební trh piva a na základě vybraných metod odhalit diference mezi spotřebiteli na tomto trhu. Teoretická část zahrnuje obecný popis segmentace trhu a marketingového výzkumu. Praktická část obsahuje vlastní primární výzkum a proces odkrývání segmentů. V závěru práce jsou uvedeny charakteristiky odkrytých segmentů a nastínění možnosti jejich oslovení.
Keywords: segmentace; marketingový výzkum; pivo
Thesis title: Segmentation of beer market in South Bohemia
Author: Brázdová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis called Segmentation of beer market in South Bohemia aims to detect market segments on beer market in South Bohemia. In the first theoretical part methods of market research and market segmentation are summarized. The second practical part includes primary research and process of detection of market segments. At the end the marketing suggestions for each particular segments are stated.
Keywords: market research; beer; segmentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 10. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22130/podrobnosti

Files for download

    Last update: