Development trends of marketing

Thesis title: Vývojové trendy v marketingu
Author: Hanzlíčková, Jitka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je provést analýzu jednotlivých vývojových trendů v marketingu, podchytit jejich hlavní rysy a na konkrétních příkladech ukázat jejich použití. Dále pak pomocí dotazníku zhodnotit účinnost reklamní kampaně mobilního operátora Vodafone, která před třemi roky rozpoutala mnoho diskuzí, a která vykazovala prvky právě těchto nových trendů.
Keywords: marketingové trendy; vývoj marketingu; marketingová komunikace
Thesis title: Development trends of marketing
Author: Hanzlíčková, Jitka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyse development trends of marketing, describe their main features and with help of concrete examples show their use. Practical part of the thesis evaluates, with the aid of questionnaire, marketing campaign of the mobile telecommunication company Vodafone that took place three years ago. This campaign arouses a lot of discussion that time and contained elements of this new trends of marketing.
Keywords: marketing communication; development of marketing; marketing trends

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 6. 2009
Date of submission: 1. 1. 2010
Date of defense: 10. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21034/podrobnosti

Files for download

    Last update: