Management of the Shell brand

Thesis title: Řízení značky Shell
Author: Skopcová, Radka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je popsat, jak společnost Royal Dutch Shell plc pečuje o svou značku a zjistit, jakou image má značka Shell v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji procesu řízení značky. Popisuji zde hodnotu značky a její budování, strategie řízení značky, oceňování značky. Dále popisuji výzkum značky s důrazem na sémantický diferenciál. Sémantický diferenciál je metoda kvalitativního výzkumu použitá v praktické části této práce. V praktické části se věnuji aktivitám a historii společnosti Royal Dutch Shell plc a společnosti Shell Czech Republic a.s. Tato část obsahuje také výzkum značky Shell, který tvoří stěžejní část této práce. Na základě tohoto výzkumu zjišťuji image značky Shell a porovnávám ji s konkurenční značkou OMV.
Keywords: výzkum; image; Shell; značka
Thesis title: Management of the Shell brand
Author: Skopcová, Radka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to describe how the company Royal Dutch Shell plc takes care of its brand and find out what image of the Shell brand has in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part I deal with the process of brand management. I describe here brand equity and its building, brand strategies, brand valuation. Onwards I describe brand research with an emphasis on the semantic differential. Semantic differential is a method of qualitative research used in the practical part of this thesis. In the practical part I deal with the activities and history of the company Royal Dutch Shell plc and the company Shell Czech Republic a.s. This part also contains research of the Shell brand, which forms the key part of this thesis. Based on this research, I find out image of the Shell brand and I compare it with a competitive brand OMV.
Keywords: research; image; Shell; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 6. 2009
Date of submission: 1. 1. 2010
Date of defense: 10. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20897/podrobnosti

Files for download

    Last update: