The choice of marketing strategy during introduction of a new product to the market

Thesis title: Volba marketingové strategie při vstupu nového produktu na trh
Author: Nováková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
V teoretické části mé práce se zabývám procesem marketingového plánování, segmentací trhu, targetingem a positioningem produktu obecně. Dále je práce zaměřena v teoretické rovině na jednotlivé marketingové nástroje: produkt, cenu, distribuci a komunikaci. Následuje představení mnou zvoleného produktu-cideru, včetně jeho historie, výroby a různých značek ve světě. Praktická část je uvedena výzkumem trhu, dále výběrem vhodného dodavatele pro tento produkt a analýzou konkurence. Pro produkt cider je závěrem stanovena cílová skupina a vytvořen vhodný marketingový mix.
Keywords: marketingový mix; proces STP; cider
Thesis title: The choice of marketing strategy during introduction of a new product to the market
Author: Nováková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
In the theoretical part of my thesis I am dealing with marketing planning, segmentation, targeting and positioning of a product in general. Further the marketing tools such as price, product, distribution and communication are introduced. The new chosen product cider is described together with its history, production and all famous cider brands around the world. The analytical part is introduced by the market survey, by the choice of a suitable supplier (cider making company located abroad) and by the analysis of the competitors. Finally the target group is presented together with the creation of the marketing mix for this particular product.
Keywords: process of STP; marketing mix; cider

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 5. 2009
Date of submission: 30. 12. 2009
Date of defense: 10. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20696/podrobnosti

Files for download

    Last update: