Content and position of copywriting in web life-cycle

Thesis title: Obsah a pozice copywritingu v životním cyklu webu
Author: Přikryl, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Kafka, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je na základě analýzy, rešerše a syntézy dostupných zdrojů a literatury popsat roli web copywritera z hlediska obsahu, pozicovat copywriting v rámci životního cyklu webu a ověřit účinnost copywritingu na základě jeho aplikace na konkrétní webové stránce. Největším přínosem této práce je kromě přiblížení důležité - ale stále nepříliš doceněné - role web copywritera začlenění web copywritingu do jednotlivých etap životního cyklu vývoje webu. Praktická část práce je přínosná jako názorná ukázka aplikace principů web copywritingu na existující webovou stránku. Diplomová práce je strukturovaná do čtyř kapitol (vyjímaje úvod a závěr). V první kapitole je nastíněna internetová kultura a specifika z ní plynoucí pro oblast web copywritingu. Následně jsou zevrubně popsány zásady a charakteristiky webových textů z hlediska jejich struktury a obsahové konstrukce. Ve druhé kapitole je popsána vazba web copywritingu na rychle rostoucí marketingový nástroj optimalizace pro vyhledávače. Tato kapitola obsahuje také popis obsahové a kvalifikační stránky role SEO resp. web copywritera. Třetí kapitola je věnována začlenění aktivit spadajících pod web copywriting do procesního modelu životního cyklu webu. V poslední kapitole je na praktickém příkladu demonstrována aplikace web copywritingu na web, který je již ve fázi provozu. Klíčová slova: web copywriting, životní cyklus webu, SEO, web copywriter, webový obsah
Keywords: životní cyklus webu; webový obsah; web copywriter; SEO; web copywriting
Thesis title: Content and position of copywriting in web life-cycle
Author: Přikryl, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Kafka, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
Main purpose of this thesis based on analysis, searching and synthesis of accessible sources is to describe web copywriter's role concerning content, to position copywriting into web life-cycle and to prove efficiency of copywriting by its application on specific web site. Thesis' contribution, except from outlining important -- but still unappreciated -- web copywriter's role, is to integrate web copywriting into separate phases of web development life-cycle. Practical part of thesis is beneficial as an illustrative sample of application web copywriting's principles onto existing web site. Thesis is divided into four chapters (except introduction and conclusion). In first chapter, Internet culture and its specialities concerning web copywriting are described, followed by detailed specification of principles and characteristics of web copy in terms of its structure and content construction. The second chapter is dedicated to binding web copywriting to rapidly growing marketing tool called search engine optimalization. The chapter also includes description of content and qualification aspect of SEO copywriter's role. The third chapter explains integration of web copywriting activities into web life-cycle's process model. The last chapter demonstrates on application of web copywriting onto running web site on practical example. Keywords: web copywriting, web life-cycle, SEO, web copywriter, web content
Keywords: web content; web copywriter; SEO; web life-cycle; web copywriting

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2009
Date of submission: 14. 12. 2009
Date of defense: 10. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18950/podrobnosti

Files for download

    Last update: