Content analysis of advertising in Czech and German journals

Thesis title: Obsahová analýza inzerce v českých a německých časopisech
Author: Smrčinová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá obsahovou analýzou inzerce v českých a německých časopisech.Důraz je kladen na roli mužů a žen v reklamě.Obsahová analýza je provedena ze zpravodajských časopisů Týden a Der Spiegel.Nejdříve je proveden popis jednotlivých kroků marketingového výzkumu.Poté je popsána metoda obsahové analýzy.Dále se práce zabývá reklamou,současnými výzkumy o reklamě a postavením mužů a žen v reklamě.V praktické části diplomové práce je provedena obsahová analýza inzerce z českého časopisu Týden a z německého časopisu Der Spiegel.Dále jsou porovnány výsledky obsahových analýz a jsou vyhodnoceny hypotézy.
Keywords: časopis Týden a Der Spiegel; muži a ženy v reklamě; obsahová analýza; marketingový výzkum
Thesis title: Content analysis of advertising in Czech and German journals
Author: Smrčinová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis considers content analysis of advertising in Czech and German journals.It puts accent on a role of women and men in advertising.The content analysis is made from news journals Týden and Der Spiegel.Firstly are described steps of marketing research,then the method of content analysis.The thesis is also focused on advetising,researches and a role of women and men in advertising.In the practical part of the thesis is made the content analysis from Czech news journal Týden and German news journal Der Spiegel.Then are compared results of the content analysis and are described interpretation of hypotheses.
Keywords: role of women and men in advertising; marketing research; news journals Týden and Der Spiegel; content analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 2. 2009
Date of submission: 31. 12. 2009
Date of defense: 10. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18882/podrobnosti

Files for download

    Last update: