General principles of advertising practices and consumer protection

Thesis title: Všeobecné zásady reklamní praxe a ochrana spotřebitele
Author: Slánská, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Šedivá, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce poskytuje přehled v oblasti právní a etické regulace reklamy, vymezuje základní pojmy z oblasti reklamy, shrnuje funkce a cíle reklamy a charakterizuje různé formy reklamy podle použitého komunikačního média. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje a analyzuje všeobecné postoje k reklamě i konkrétní názory na eticky problematické reklamy.
Keywords: reklama; Rada pro reklamu; etická regulace reklamy; právní regulace reklamy
Thesis title: General principles of advertising practices and consumer protection
Author: Slánská, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Šedivá, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis provides an overview of legal and ethical regulation of advertising, defines the basic concepts in advertising, summarizes the functions and objectives of advertising and characterized various forms of advertising by the communication media. Through the questionnaire survey detects and analyzes the general attitudes towards advertising as specific views on ethically problematic advertisements.
Keywords: The Council for advertising; ethical regulation of advertising; legal regulation of advertising; advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2008
Date of submission: 30. 12. 2009
Date of defense: 9. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17218/podrobnosti

Files for download

    Last update: