Marketing communication in athletics

Thesis title: Marketingová komunikace v atletice
Author: Procházka, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novotný, Jiří
Opponents: Farská, Karolína
Thesis language: Česky
Abstract:
Sport se stal v poslední době ekonomickou činností a významný podíl v jeho odklonu od čistě neziskového charakteru ke komerčnějšímu pojetí sehrává marketing, zejména pak jeho součást, marketingová komunikace (propagace). Diplomová práce zkoumá rozvinutost komunikace jednoho ze sportů, atletiky, v České republice. Z hlediska užšího pojetí marketingu ve sportu se zaměřuje na tyto subjekty: Český atletický svaz, mítinky v ČR a české atlety. Analyzuje stav komunikace, navrhuje řešení pro vylepšení postavení atletiky v Česku prostřednictvím propagace. Práce je jedním z prvních pramenů o marketingové komunikaci v daném sportovním odvětví.
Keywords: Mítinky a atleti v ČR; Český atletický svaz; Marketingová komunikace ve sportu; Atletika; Sportovní marketing
Thesis title: Marketing communication in athletics
Author: Procházka, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novotný, Jiří
Opponents: Farská, Karolína
Thesis language: Česky
Abstract:
Sports have become economic activity. Marketing, especially marketing communication has played an important role in its shift from pure nonprofit basis to more commercial character. The thesis examines development of communication in one of the sports, athletics (track & field) in the Czech Republic (CR). In terms of narrow approach to marketing in sports it focuses on these subjects - Czech athletic federation, meetings in the CR, Czech athletes. It analyzes level of communication, suggests solutions to improvement of athletics` status in the Czech Republic using promotion. It is one of the first sources of marketing communication in given sports branch.
Keywords: Athletics (Track and Field); Marketing communication in sports; Sports marketing; Czech Athletic Federation; Czech meetings, athletes

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2008
Date of submission: 1. 2. 2009
Date of defense: 4. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16106/podrobnosti

Files for download

    Last update: