Competitive position analysis in the market with managerial education

Thesis title: Analýza konkurenční pozice na trhu manažerského vzdělávání
Author: Plíšková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou konkurenční pozice školy, která poskytuje na českém trhu manažerské vzdělávání formou programu Masters of Business Administration (MBA). Pomocí metody zvané poziční mapa hodnotí postavení školy vůči jejím konkurentům. Součástí práce je analýza vnitřního a vnějšího prostředí, která má za cíl odhalit nedostatky a slabá místa programu, na které by se management školy měl zaměřit. Součástí práce jsou návrhy na eliminaci slabých míst v programu. Práce může také sloužit případným zájemcům o studium MBA jako přehledný seznam škol, které tento typ vzdělání na českém trhu nabízí.
Keywords: manažerské vzdělávání; poziční mapa; MBA; marketing školy
Thesis title: Competitive position analysis in the market with managerial education
Author: Plíšková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The final thesis deals with competitive position of an educational institution, which provides Masters of Business Administration programs on the Czech market with managerial education. Using the methodology of positional maps it evaluates the power of the school towards its competitors. The thesis includes an analysis of internal and external environment which provides us with major strengths and weaknesses of our institution. It also sets the fields management of the school should concentrate on. The thesis can also serve for MBA potential customers as a list of institutions which provide this type of education in the Czech Republic.
Keywords: MBA; managerial education; positional maps; school marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 6. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 3. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21153/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: