Analysis of consumer behaviour

Thesis title: Analýza spotřebního chování - cukrovinky
Author: Jirkovská, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce analyzuje spotřební chování týkající se čokoládových tyčinek. Popisuje metodologii marketingového výzkumu. Hlavní částí je výzkum formou dotazníků mezi studenty VŠE. Zjišťuje oblíbenost jednotlivých značek čokoládových tyčinek a jednotlivých prodejních míst v areálu školy. Výsledky jsou použity pro formulaci doporučení pro strategii prodeje.
Keywords: studenti; marketingový výzkum; čokoládové tyčinky
Thesis title: Analysis of consumer behaviour
Author: Jirkovská, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyses consumer behaviour connected with chocolate bars. It describes metodology of marketing research. The form of the research is questionnaire. Respondents are students of VŠE. The research discovers popularity of some brands and selling places in the campus. Results are used for the formulation of recommendation for the strategy of sale.
Keywords: Students; Chocolate bars; Marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 6. 2009
Date of submission: 10. 1. 2010
Date of defense: 3. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20951/podrobnosti

Files for download

    Last update: