CRM Software-as-a-Service in Czech Republic

Thesis title: Kritéria úspěchu CRM ve formě SaaS v ČR
Author: Maňáková, Helena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Žebrák, Miroslav
Opponents: Kacerovský, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Customer relationship management je přístup zahrnující sofistikované metody, které napomáhají komplexnímu zvládnutí vztahů s firemními zákazníky. Tvrdá konkurence v globálním měřítku, kdy dochází k zostřování podmínek obchodování, vede podniky k zamyšlení nad svým portfoliem zákazníků. V České republice se stále více hovoří o zákaznické orientaci a péči o vztahy se zákazníky. Poznání zákazníků je klíčovým faktorem úspěchu. Tomu napomáhají informační technologie pro řízení vztahů se zákazníky -- CRM. Firmy si uvědomují nákladnost těchto technologií a hledají levnější a dostupnější řešení. Tato diplomová práce si klade za cíl zhodnotit kritéria úspěchu CRM softwaru jako služby v České republice. Předmětem práce je stanovit metodu zjištění jednotlivých aspektů úspěchu, provést výzkum a zhodnotit jeho výsledky. Práce obsahuje podled na úrovně CRM, souhrn kritérií pro výběr CRM aplikace, popis technologie SaaS -- software jako služba, výzkum s uvedenými výsledky a závěr.
Keywords: virtualizace; Cloud computing; SaaS; Customer intelligence; funkcionalita CRM; řízení znalostí; analytické CRM; operativní CRM; strategické CRM; CRM; řízení vztahů se zákazníky
Thesis title: CRM Software-as-a-Service in Czech Republic
Author: Maňáková, Helena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Žebrák, Miroslav
Opponents: Kacerovský, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Customer relationship management includes all the sophisticated methodologies. It is a comprehensive way to manage the relationships which company has with its customers. There is a fierce competiton between companies, small businesses have to compete on equal terms with large organizations. This situation leads to discussion about customer oriented approach and diligence to prevent the loss of customer portfolio. Increase in the knowledge of customers is a key point of success. Information technology boosts customer relationship management. Companies face expensiveness of technologies and they try to find cheaper and more reachable solution. To find and evaluate criteria of success of CRM Software-as-a-Service in Czech Republic is the objective of my thesis. The goal is to define a method on how to find aspects of success, to research and to evaluate the results. Thesis contains insight into levels of CRM, summary of criteria of CRM choice, description of SaaS technology, research, results and final conclusion.
Keywords: Cloud computing; CRM; virtualization ; Customer intelligence; CRM application functionality; knowledge management; operative CRM; customer relationship management; SaaS; analytical CRM; strategic CRM

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 11. 2008
Date of submission: 30. 10. 2009
Date of defense: 2. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16211/podrobnosti

Files for download

    Last update: