Strategy of the Propagation of a Trademark

Thesis title: Strategie šíření značky
Author: Bláha, Karel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Přibová , Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je shrnout a rozvinout současné teoretické poznatky v oblasti značky a jejího šíření. Tyto teoretické poznatky verifikovat na realitě brand managementu vybrané značky Fischer na českém trhu. Analyzovat současný stav šíření značky Fischer, vyjádřit její marketingovou hodnotu a navrhnout případná zlepšení. Výsledkem analýzy jsou pak konkrétní doporučení pro značku. Cílem ohodnocení značky je také nalézt své místo na trhu.
Keywords: šíření značky; brand; hodnota značky
Thesis title: Strategy of the Propagation of a Trademark
Author: Bláha, Karel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Přibová , Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to summarize and develop the current theoretical knowledge of the brand and its dissemination. These findings verify the theoretical reality of brand management of selected brands Fischer on the Czech market. Analyze the current state of the spread of the brand Fischer, to express its marketing value and suggest possible improvements. Result of the analysis are then specific recommendations for the brand. Objective evaluation of the brand is also found their place in the market.
Keywords: brand valeu; propagation brand; brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 3. 2007
Date of submission: 15. 4. 2009
Date of defense: 12. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20091/podrobnosti

Files for download

    Last update: