Who has an interest in the regulated advertising of tobacco products?

Thesis title: Kdo má zájem na regulované reklamě na tabákové výrobky?
Author: Rážková, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hudík, Marek
Opponents: Mičúch, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je otestovat dlouhodobý trend, že regulace reklamy na tabákové výrobky nemá významný vliv na spotřebu tabáku a zavádění těchto regulací neplní z pohledu státu cíl jejich zavedení. A tedy že tyto regulace mohou být v zájmu jiných subjektů, konkrétně etablovaných producentů tabákových výrobků a v oblasti reklamy na tabákové výrobky platí teorie ovládnutého strážce.
Keywords: zájmové skupiny; reklama; regulace; tabáková lobby
Thesis title: Who has an interest in the regulated advertising of tobacco products?
Author: Rážková, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hudík, Marek
Opponents: Mičúch, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to test the long-term trend that the regulation of advertising of tobacco products has no significant impact on tobacco consumption and the implementation of these regulations fail to comply with terms of the objective state of their implementation. Therefore, that these regulations may be of interest to other entities, namely already established producers of tobacco products and the dominated guard theory applies in the regulation of advertising of tobacco products.
Keywords: regulation; tobacco lobby; advertising; interest groups

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2009
Date of submission: 8. 5. 2009
Date of defense: 22. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18789/podrobnosti

Files for download

    Last update: